pátek 7. října 2011

Evula und Radule - finiš

 Navazuju na předešlé, dnes slibovaná bordura. Myslím, že šála může zůstat i  bez ozdobného okraje, kdo má rád jednoduchost, nějaké ty kudrlinky navíc stejně asi neocení:o) Pro (aspoň občas a aspoň náznakově) marnivé - lze použít jakýkoliv lem využívaný při ukončování Granny squares. Třeba tento oblouček zdobný, oblouček jednodušší i nejjednodušší, minimalistickou pikotku, jemný oblouček, hravý čtverec (kdyby jich náhodou ještě nějaký echtkubista neměl plné kecky), střapečky, na nějakém jemnějším šálu by nemusela vypadat zle tato krajka...  Hodně možností, vaše volba.
Já použila ukončování podobné tomuto, jen jsem vynechala obháčkování těmi řetízkovými oky a "stříšky" háčkovala přímo do mezer mezi trojicemi DS předchozí řady (viz níže).

 U dvou předchozích šálů jsem lem začínala celou stříškou. Spočítejte si, kolik máte
v poslední uháčkované řadě trojic DS, to rozhodne (tedy pokud už nemáte přízi a další řadu k dosažení kýženého počtu trojic DS prostě přidělat nemůžete). Pokud máte sudý počet trojic, začínáte lem poloviční stříškou, pokud máte lichý počet trojic DS, začínáte stříškou celou (foto nahoře).

Poloviční stříška...

...a navazující stříšky celé.


Když máte stříšky nad celým jedním ramenem trojúhelníku, musí vám zbýt jedna trojice DS. Zpracujeme vrchol. Ten budeme také háčkovat kolem dvou trojic DS (tímto přejdeme nad druhé rameno trojúhelníka), ale vzhledem k faktu, že nebudeme zpracovávat rovinu, ale krásnýdvěstěsedmdesátistupňovýkonvexní úhel, musíme na to špetku od lesa. Malučko.


Pokud není něco srozumitelné, křičte...

  Střapce jsem namotávala kolem slevové karty, je pevná a odolná:o)

Nakonec jsem mezi sřapce a šál navlékla ještě vinutky, ať jsme veselí až... až:o)

99% fotek. Klasika.

Hotovo dvacet.
Technické parametry:
Použitá příze: Merino Vlnap, odstín Tmavý tyrkys 14777
Spotřeba: 7 klubek komplet + nějaké zbytky z vlnovkové deky
Háček: 4mm (později 4,5mm - původní někam uklidil J, dodnes je pohřešován)
Rozměry: základna 148cm bez střapců (168vč., 1střapec vyšel s korálky na 10cm), 
ramena 110cm
Vzorek: zde, bordura pak v tomto postu

A důležitá informace na závěr - já nejsem autorem popisu tohoto skvostu. Šál je dělaný podle fotky, která ke mne doputovala s prosbou o zhotovení, to je celé. Netuším, odkud se ta fotka vzala, ale jsem za ni neskonale vděčná:o)

15 komentářů:

  1. Jani, je parádní, já už jsem v polovině!! Počasí si o takové šály přímo křičí!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, sala je paradni. Asi ji taky uhackuji pro Anju. A moc se mi libi ty koralky mezi strapci. Mej krasny vikend, Katerina

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoja, když vidím ty úžasné fota, toužím se taky zavinout do šály s vinutkama :-) Moc, moc se povedla asi se do ní taky dám, jen dokončit co je v procesu...prohrabat syslírnu :-)
    Pěkný víkend za kopec zdravíM.

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní návod, už si chystám merino, fakt díky, minule když jsem ji dělala pro švagričku, tak se mi nedařilo držet tu jednu stranu rovnou, pořád mi to ujíždělo, ale tento návod je jak na zavolanou:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jani,
    vy opravdu nezahálíte ;-)
    Nádherný šátek - barvička, korálky , ukončovací lem :-)
    Teď jsem si při prohlížení fotek vzpomněla, že jako děcko jsem dostala podobný , myslím, že byl růžovo - bílý , tenkrát jsem ho ještě nedocenila, za to dnes už ANO !
    Ilona D.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak já tedy křičím, ale je mi to jasný a hlavně to, že je krásný! Šikulka jsi!
    Měj se krásně! Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Jéje! To je pěkné! DĚLEJ NÁVODY, DĚLEJ NÁVODY, DĚLEJ NÁVODY!!!
    Ten ukončovací lem, ten musím zkusit!

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, se budu zase opakovat, ale prostě jsi ZLATÁ (nebo jaká se ti líbí:), mockrát díky, díky, díky!!! Radka

    OdpovědětVymazat
  9. No tak tohle je velice povedené dílko!!!!
    Šál je nejen krásný,ale v počasí,jaké nám teď panuje bude určitě velice příjemné se do něj zavinout!

    OdpovědětVymazat
  10. Jano, opět obdivuhodná práce! Úžasné tyrkysové dílo! A dceře to moc sluší. :) Ještě na to hačkovájní dospěju - snad! Pěkný víkend a teplo+slunce v duší! zdraví Ellen

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jani, si clovece predstav, ze jsem to dokazala. Ja, ktera musi vsechno mit hotove behem dne, jinak rovnou kostlivec a sup s tim pod schody. Tahle sala = pled me naprosto zarostl pod kuzi a ac jsem mohla hackovat pouze po malych chvilkach a trvalo mi to dva tydny, tak ho mam a je naprosto ... no proste je naprosto!!! Moc dekuji a uz se chystam na baret. Ja naprosty zacatecnik v hackovani jsem se stala zavislym na hacku. Ale je moc krasna zavislost. Misa z kopcu
    P.S vic takovych krasnych navodu.
    Sakra, nejradsi bych te sevrela v naruci a dala ti poradny hubanec....

    OdpovědětVymazat
  12. Prosím, ten lem, kolik si mám nechat příze? Koupila jsem šest (všechny, co měli:)), mám si nechat celé klubko na lem, nebo třeba půlku?
    Děkuji!

    OdpovědětVymazat
  13. Jo, taky mám merino, háček 4.5:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, těžko říct, ale odhadla bych, že půlka by měla stačit. Teď se budu modlit, aby to tak bylo, protože párat lem a poslední řadu jenom proto, že Rooster kecá, to by fakt namíchlo... :o))) Držím palec do finále a pak prosím o info, jestli to +-polovicklubko stačilo, kuju:o) J.

      Vymazat
  14. Teď jsem začala to páté, tak pak napíšu.
    Děkuji, děkuji!

    OdpovědětVymazat