úterý 20. září 2011

Evula und Radule:o)

Mám tady nějaké nevyřízené účty, dluhy, pohledávky, tak napravuji, ať to na ty Vánoce stihnete, Vy tam v tom krajském:o) Tady háčkuju z příze Merino od Vlnapu, odstín Tm. tyrkys - 14777, háček č. 4. 

 Začínám na 6ŘO...

 ...spojených pevným okem do kroužku.

 Dále háčkuju do kroužku: 3ŘO (nahradí 1dlouhý sloupek) - 1ŘO (mezera) - 3DS - 2ŘO (vrchol trojúhelníku) - 3DS - 1ŘO - 1DS. První trojúhelník je hotový. Řada z Vás tento motiv zná, kdybychom pokračovali dál, vznikl by tradiční Granny square, který je základním motivem dobře známých dek a polštářů. Šál je ale poloviční Granny sqaure, proto dále pokračovat nebudeme a vezmeme to zase zpátky:o)

 Dokud máme lícovou stranu otočenou k sobě, uháčkujeme 3ŘO (opět nahrazují 1DS).

 Celou práci otočíme, máme tak teď k sobě rubovou stranu. Uháčkujeme 1ŘO (mezera) 
a dále pokračujeme dle schématu (viz níže). Co je důležité - vždy do první mezery zkraje háčkuju jen 2DS. Zkoušela jsem klasické 3DS, ale cípy šály se od středu nepatřičně zvedaly a základna trojúhelníku pak byla dost dokulata:o) Někomu to může vyhovovat, mně se líbila spíše rovná základna, tak jsem ubrala počáteční dlouhé sloupky ze tří na dva a funguje to.

 Snad to jde trochu vidět... 3ŘO nahrazující 1DS, 1ŘO a pouze 2DS v mezeře z ŘO předchozí řady.

 Následuje 1ŘO - 3DS - 2ŘO (vrchol trojúhelníku) - 3DS - 1ŘO - 2DS - 1ŘO - 1DS. Tím je dokončená druhá řada trojúhelníku. Princip je stále stejný, vždy přibude jen 2x3DS na ramenech trojúhelníku, základna se jen rozšiřuje. Matikář ze střední asi dneska intenzivně škytá, možná je mu krapet šoufl, ale můžeme to brát jako mírnou satisfakci za ta jeho preventivní opatření v hodinách matiky ("Pojď si sednout do první lavice, Jano..." - "Ale já nic neříkala!" - "To je preventivně, než začneš.").

Trojice dlouhých sloupků se vždy píchá do "okýnka", prostoru mezi trojicemi z DS předhozí řady. Ne pouze do jednoho řetízkového oka.

Hotová šála z Lady Luxus od Vlnapu je vyloženě zimní záležitostí - i když zmzliny využijí i dřív, třeba dneska.o) Z Merina, taktéž od Vlnapu, je šál o poznání méně huňatý a podle mne využitelný prakticky během celého roku, ony se ty žhavé letní večery občas tak nějak nenápadně loupnou do příjemně chladivých nocí, kdy nějaký ten pléd není vůbec k zahození, že ano:o) A Merino hřeje příjemně a s léty, pozor, nežmolkuje a téměř nebledne, to je velký bonus.


 PS: Tuto šál z Geishy od Vlnapu (5klubek).
Tuto z Lady od Vlnapu (2,5klubka).

38 komentářů:

  1. Nádhera a krásná barvička.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani dík..třeba bych letos konečně mohla....a návod jsem pochopila. Jsem na sebe pyšná. A ty dobrá.jo

    OdpovědětVymazat
  3. Jú! Návod! Parádní návod!

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně jsem dostala chuť chytit háček do ruky, jako že jsem ho naposledy držela včera kolem půlnoci :-)), kdy jsem po dlouhé době uháčkovala parádu na sebe. Večer musím aspoň pár očí, normálně závislák :-)) Já mám "grany skvér" rozdělanou prázdninovou deku, tak úžasný vzorek, že háčkuju i poslepu nebo pohmatu (takové vzory mám nejradši i u pletení). No a šátek mám v plánu, mám, všechny barvy a síly přízí bych mohla mít (z Lady jsem dělala svůj první svetr, mám ho schovaný)...jen tu deku dokončit :-))...pádím uklidit před babi, dovezou dětičkám překvapení (zase jeden bič na matku) M.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani ještě jednou moc děkuju, už jen koupit přízi a hurá, do Vánoc to snad zvládnu :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak okamžitě ne mě přeskočila chuť k práci a už přemýšlím, z čeho budu háčkovat :). Jani, udělala jsi mi obrovskou radost, ani nevíš jakou...zrovna dnes to moc potřebuju. DÍKY!!!
    A zdravím celý Kohoutí vršek! Pa M.

    OdpovědětVymazat
  7. Jani- převeliké díky,díky,díky, vůbec nevím, čím jsem si to zasloužila:) (myslím tebe),fakt....toliko práce se mnou máš:))))) Jupííííí!!!! Zdravíme a těšíme se!! R.

    OdpovědětVymazat
  8. Jani, nejdřív pochválím fotky z výletu, jak vždy u tebe jsou všechny na zarámování!
    A teď k háčkování, hluboce smekám, protože háčkovat asi umím, ale nafotit postup, to už je ve vyšší kategorii! Jsi dobrá!
    Pohodový podvečer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Ameli, Michleno, super, jsem ráda:o)

    Jani, celou dobu jsem se snažila psát s odstupem a kladla si kontrolní otázky, jestli bych to pochopila, pokud bych to nikdy neháčkovala... Možné pochybnosti snad vyvrátí nákres vzorku:o)

    Maríí, přesně, závislák na háčku (a jehlicích). Když ono to fakt má silné terapeutické účinky (teda pro člověka, který pronikl do tajů oček a sloupků určitě. Dovedu si představit i variantu "Háček - laik", tam to asi moc nezklidní). Bič na matku?! Překvápko pro děti?!! To mne zajímá:o)))

    Evi, já moc děkuju Tobě, konečně jsem se dokopala ke smáznutí jednoho restu. Ať se šál podaří a někdy třeba ahoj:o)
    PS: Pozdravuj Raduli:o)

    Markét, já to furt říkám, že vše je tak, jak má být. Jsem ráda, že se mé zpoždění zveřejnění popisu trefilo právě do Tvé noty.o) Ono impulsů není nikdy dost, někdy platí dvojnásob, znám. Ať je brzy dobře, taky pozdravuj rodinku, J.

    Ráďo, ale že mi to trvalo, co? Maso totok... Snad zvládáte návrat do reality, myslím na vás a posílám pozdraveníčka, Keliška
    PS: Pozdravuj Evulu:o)

    Heli, fotky z výletu jsou tentokrát dílem mého muže, Tvou chválu mu ráda přetlumočím.o)
    A teď k háčkování... nemám pochybnosti o tom, že bys taky dokázala zklohnit popis:o) Jsi taky dobrá! J.

    OdpovědětVymazat
  10. Dobry vecer Jano,
    zitra, teda pokud deti dovoli, bych se rada pustila do salu dle vasi predlohy. Nejsem zacatecnik, ale s hackem i tak stale valcim. Moc dekuji za sepsani.
    Preji krasny tyden Misa z Francie

    OdpovědětVymazat
  11. ...zítra začnu, hned, jak bude chvilka, bdu hákovat, páá dobrou...hezké ráno M.

    OdpovědětVymazat
  12. Moc děkuji za skvělý návod. Pochopila jsem ho raz dva a šála je opravdu krásná!!! :)Michaela Šenková

    OdpovědětVymazat
  13. Anonymní16.02.13 8:43

    Krásne! Presne toto som hľadala. Chcela by som sa ešte spýtať, akým spôsobom pripevňujete tie brmbolčeky na cípy plédu? Pekný víkend! Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se omlouvám za pozdní odpověď, snad ještě k něčemu bude.
      Když si vytvoříte střapec, úplný vrchol si stáhnete přízí - a právě s touto přízí dále pracuju. Postupně navléknu konce do jehly s velkým uchem a bambuli napevno přišiju k cípu šátku. Nestříhám moc blízko, konce zapracuju mezi uháčkovaná oka.

      Ty konce, o kterých mluvím, jdou hezky vidět třeba na těchto fotkách (na 3. nalevo od bambule, na 4. shora pak napravo):
      http://www.teepek.cz/pro-radce/starsi-rukodelky/218-chobotnice-z-vlny/

      Nebo tady - na horní hraně kartonu:
      http://www.rucniprace.cz/ji_strapce.php

      Vymazat
  14. Zdravím Jani,
    nádherný kousek! Taky na něm právě makám pro dceru. Mám vyháčkovaná 4 klubka Merina, tmavofialového, háčkem č. Prosím Vás, kolik klubíček jste minula na ten šátek. A ještě prosím návod na to olemování... Děkuji IVA H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. háčkem č. 5 :-) nějak to vypadlo. A ta základna je taky obháčkovaná? Předem děkuji za odpověď. IVA

      Vymazat
    2. Ivo, tuším, že to bylo 7 klubek, ale už si vůbec nejsem jistá:o) Každopádně pokud děláte šál pro dítě, navíc větším háčkem, spotřeba asi nebude taková.

      Zakončení zde:
      http://rooster-hill.blogspot.cz/2011/10/evula-und-radule-finis.html

      Vymazat
  15. Dobry den!
    Velmi dekuji za navod. Mozna jsem si na zacatecnika vzala velke sousto, zatim jsem zacinala trikrat, poprve i s youtube:-), a sic je kazdy dalsi pokus lepsi, nez ten predchozi, tak to porad neni ono. Mohla bych, prosim, mit dotaz mailem? Mam tu zrudicku vyfocenou, asi lepsi, nez vysvetlovat...
    Dekuji!
    Michaela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelo,jsem na >cerny.kafe@gmail.com<, podme:o)
      Rada pomuzu!J.

      Vymazat
  16. prosím Vás ako dlho asi trvá uháčkovať takúto parádu, som v háčkovaní mierne pokročila.
    ĎAKUJEM
    Ľudmila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ľudmilo, dejme tomu týden, +-? On ten vzorek jde svižně, jak se pořád opakuje, jednoduchost sama... Ať se daří, nejen v háčkování, J.

      Vymazat
    2. Ďakujem veľmi pekne Janka ;-)

      Vymazat
  17. Dobrý den, jako absolutní začátečník pomalu dokončuju šátek podle Vašeho skvělého návodu, bohužel mně nefunguje odkaz na zakončení: http://rooster-hill.blogspot.cz/2011/10/evula-und-radule-finis.html - prohlížeč píše, že hledaná stránka na blogu neexistuje. Poradíte prosím? Hanka

    OdpovědětVymazat
  18. Bohužel mám stejný problém, jako je psáno výše, návod na zakončení už nejde otevřít, a přitom vím, že ještě nedávno s tím nebyl problém... Taky prosím o radu :) Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. prosím o návod na zakončení granny obháčkováním

      Vymazat
    2. http://rooster-hill.blogspot.cz/2011/10/evula-und-radule-finis.html

      Vymazat
  19. Funguje, díky moc!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  20. Zdravím na vršek a děkuji za skvělý návod. Na počátku byl jen obdiv, pak časté nakukování, následovalo rozhodnutí šátek uháčkovat a první nezdařený pokus (chyba rukou), párání a nový pokus. Celý proces - půl roku? Zadařilo se, vzorek se stal návykovým, zrovna háčkuji šátek č. 4. Díky, Jani. Petra,Brno

    OdpovědětVymazat
  21. dobry vecer, chcem sa velmi pekne podakovat za navod a mam jeden dotaz mne ten okraj co ide okolo krku vysiel nejako do obluka co alebo kde som urobila chybne. dakujem za odpoved.

    OdpovědětVymazat
  22. Tedy Jani, k tomuto návodu na tak pěkný šátek jsem se dostala jako slepý k houslím a původně jsem měla v plánu do konce měsíce úplně jiné věci..., ale asi tam udělám jedno malé "vlóžo". Protože "to", co je tak umně popsáno, uháčkováno, nafoceno a nastrojeno, musím mít doma taky :-) Krásný den Anička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gut! :-))
      Ať jdou háčkyčárky hezky od ruky a budu se těšit! J.

      Vymazat
    2. Kurzem němčiny jsem sice neprošla, ale snad chápu správně :-) Baktus je hotov a zítra i s fotkama bude u mne na blogu. Zde můžeš prověřit, zda byl postup nastudován správně: http://agnieszcinykratochvile.blogspot.cz/ Hezké odpoledne A.

      Vymazat
  23. Krásný šátek, krásná barva, v jednoduchosti je krása. Mám pocit, že tenhle vzor vysloveně sluší jednobarevným vlnám (zatímco některé vzory háčkovaných šátků jsou vyloženě pro "melír").

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den, děkuji za hezký návod, háčkuje se to úplně samo :-) jen se chci zeptat, zda můžete písnout postup na ty obloučky kolem šálky. Kam přesně píchat začátek a konec obloučku, jak začít atd. Díky moc. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpovídám pozdě, ale je to tady všecko:
      http://rooster-hill.blogspot.cz/2011/10/evula-und-radule-finis.html

      Vymazat